2o Συνέδριο [του Ιδρύματος Σάκη Καράγιωργα], Πάντειον Πανεπιστήμιο, 28 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου 1990
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: ΘΕΣΜΟΙ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: Ε.Καψωμένος, Κοινωνικές Διαστάσεις του Θεσμικού Προβλήματος των ΑΕΙ. Μ.Αντωνοπούλου, Η Κρίση των ΑΕΙ. Κρίση Θεσμική και Κοινωνική. Ν.Χρόνης, Το Πανεπιστήμιον Αγωνιζόμενον. Β.Κρεμμυδάς, Κοινωνία και Παιδεία: Χαρακτηριστικά μιας Πανεπιστημιακής Πολιτικής. Δ.Ρόκος, Όψεις των Κρατικών Πολιτικών για την Παν/μιακή Παιδεία και Έρευνα στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης. Κριτική Προσέγγιση, Τάσεις και Προοπτικές. Ν.Καλτσόγια, Η Έννοια της Αυτοδιοίκησης των Πανεπιστημίων και τα Όρια της Κρατικής Παρέμβασης. Γ.Παπαδημητρίου, Το Σύνταγμα και η Ίδρυση μη Κρατικών Πανεπιστημίων. Χ.Ναξάκης, Η Νέα Σχέση Πανεπιστημίου-Επιχειρήσεων και Κράτους. Η Παραγωγή Άϋλων Εμπορευμάτων. Μ.Χλέτσος, Δημόσια και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Συνύπαρξη ή Αντιπαράταξη. Θ. Γεωργακόπουλος, Προβλήματα Χρηματοδότησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ: Γ.Παπαδημητρίου, Συστήματα Εισαγωγικών Εξετάσεων κσι η Επίδρασή τους στη Δομή του Φοιτητικού Πληθυσμού των Οικονομικών Σχολών. Μ.Ηλιού, Το Θεσμικό Πλαίσιο των Μεταπτυχιακών Σπουδών: Το Γιοφύρι της Άρτας. Κ.Κριμπάς, Η Επιτροπή Δοξιάδη για τα Μεταπτυχιακά και η Εισήγησή της. Σ. Αλαχιώτης, Συγγράμματα και Πανεπιστημιακά Τυπογραφεία. Η Εμπειρία του Πανεπιστημίου των Πατρών. Χρ.Αναγνώστου, Ζητήματα Επιστημονικής Έρευνας στη Σύγχρονη Ελλάδα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ: Κ. Σοφούλης, Η Ζήτηση μάλλον παρά η Προσφορά προσδιορίζει τη Φυσιογνωμία των Πανεπιστημιακών Σπουδών στην Ελλάδα. Π. Πολυχρονόπουλος, Από το Αντιεπιλεκτικό Πανεπιστήμιο στο Επιλεκτικό Πανεπιστήμιο. Το Εκπαιδευτικό Μέρος του Εγχειρήματος. Μ. Χρυσάκης, Ανισότητες Πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Η Επίδραση των Εκπαιδευτικών «Μεταρρυθμίσεων».Σ . Χιωτάκης, Πανεπιστήμιο και Διαδικασία Εκσυγχρονισμού: Το Παράδειγμα των Τίτλων Σπουδών. Μ. Σαματάς, Παράγοντες και Συνέπειες του Πανεπιστημιακού Γρα- φειοκρατισμού.
ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ-ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΕΣΣ: Μ.Ζορμπά, Βιβλιοθήκες και Συγγράμματα στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Σ. Παπαευθυμίου–Λύτρα, Ξένες Γλώσσες στο Πανεπιστήμιο. Προβλήματα-Προτάσεις.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ: Π.Σακελλαρόπουλος/Μ. Λειβαδίτης, Ο Κοινωνικός και Πολιτικός Ρόλος των Μελών ΔΕΠ στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια. Μια Εμπειρία από το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θράκης. Μ. Σκούρτος, Προβλήματα Συγκρότησης Νέων Πανεπιστημιακών Τμημάτων Σήμερα: Η Περίπτωση του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: Σ. Αγγουρίδης, Οι Θεολογικές Σπουδές στην Ελλάδα Σήμερα. Π. Νούτσος, Η Κατάτμηση της Φιλοσοφικής Σχολής. «Κομμάτια και Θρύψαλα»;Θ . Καλπαξής, Οι Φιλοσοφικές Σχολές. Αδυναμία Ματαρρύθμισης; Π. Μπασάκος, Γιατί η Φιλοσοφία δεν Πέρασε στο Πανεπιστήμιο; Β. Τσινόρεμα, Φιλοσοφικές Σχολές. Όψεις της Κρίσης τους.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΜΗΜΕΣ: Γ. Κριμπάς, Μήπως και οι Κοινωνικές Επιστήμες δεν χρειάζονται στην Ελλάδα; Δ. Χαραλάμπης, Προβλήματα Διδασκαλίας των Μαθημάτων Ελληνικής Πολιτικής. Ο Κίνδυνος της Αποσύνδεσης των Γεγονότων και της Άρνησης της Θεωρίας. Κ. Ψυχοπαίδης, Οι Κοινωνικές Επιστήμες στο Σημερινό Ελληνικό Πανεπιστήμιο.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ: Ν.Κουμούτσος, Το Μέλλον του Τεχνικού Πανεπιστημίου στο Σύγχρονο Κόσμο. Δ.Μαρίνος–Κουρής, Πανεπιστήμιο και Παραγωγή: Προβλήματα και Προοπτικές. Θ. Σκουλικίδης, Προπτυχιακές Σπουδές και οι Αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Θ.Ευσταθίου/ Φ.Ευσταθίου, Διδακτική και Γραμματική.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ: Δ. Μπονίκος, Οι Σύγχρονες Τάσεις στην Προπτυχιακή Ιατρική Εκπαίδευση. Σ. Συκαράς, Η Οδοντιατρική Εκπαίδευση και οι Ιδιαιτερότητες που αυτή εμφανίζει Σήμερα στην Ελλάδα. Στ. Πατερομιχελάκης, Ιατρικές Σπουδές στη Βρετανία. Κοινωνική και Οικονομική Προσέγγιση. Συγκρίσεις-Συμπεράσματα. Εργαστήριο Υγιεινής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Φοιτητές της Ιατρικής Σήμερα: Απόψεις για το Πανεπιστήμιο και Σκιαγράφηση της Προσωπικής τους Ζωής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΤΔΕ): Δ. Μακρυωνίτη/Ι. Σο–λωμον, Η Εισαγωγή των Κοινωνικών Επιστημών στην Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ: Δ. Κοκκινίδης, Η Διδασκαλία των Εικαστικών Τεχνών. Παρελθόν και Παρόν. Χρ. Μπότσογλου, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Σκέψεις πάνω σε ένα προτεινόμενο Πρόγραμμα Σπουδών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ: ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ: Δ. Γιάννου, Η Μουσικολογία ως Πανεπιστημιακός Κλάδος στην Ελλάδα: Σκέψεις και Εμπειρίες. Δ. Θέμελης, Στόχοι της Ελληνικής Μουσικολογικής Έρευνας. Α. Κώστιος, Προβλήματα και Προοπτικές των Μουσικολογικών Σπουδών και της Μουσικολογικής Έρευνας στην Ελλάδα. Γ. Λεωτσάκος, Η Μουσικολογική Έρευνα στην Ελλάδα. Ο. Φράγκου–Ψυχοπαίδη, Πανεπιστημιακή Μεταρρύθμιση και Προγραμματισμός Σπουδών στα Νέα Μουσικολογικά Τμήματα.
Για τον τόμο με τις εισηγήσεις του συνεδρίου, πατήστε εδώ